Primary Menu
  • Åsa Edenfeldt
    • Om mig
    • Kontakt
    • Skrivet av mig
    • Skrivet om mig
    • Försteläraruppdraget
    • Täby Enskilda Gymnasium
  • Strategier för lärande
  • Undervisningen
    • Flippat
    • Formativt
    • Google Drive
    • Growth Mindset
    • Samarbeten
    • Digitalt
  • Kurser
    • Psykologi 1
    • Psykologi 2a
    • Retorik
    • Svenska 1
    • Svenska 2
    • Svenska 3
  • Länksamling
  • Språkutvecklande undervisning
    • Gästinlägg om språk i alla ämnen
    • Om läsning
    • Om språk i alla ämnen
  • Kollegialt lärande
    • Kollegial handledning
    • Nätverksträffar
    • Auskultationer
    • Teach Meets
    • Formativ bedömning ur ett helhetsperspektiv
    • TLC – Teacher Learning Community
    • Fortbildning i ämnesgrupper
    • Lässtrategier och språk i alla ämnen
  • Föreläsningar
    • Aktuella konferenser
      • Framtidens lärande 17 oktober
      • Huddinge visar 31 oktober
      • Konferensen ”Svensklärare 2018” 16 januari
    • Tidigare konferenser
      • Fördjupningsforum i svenska – hur arbetar vi med skönlitteratur?
      • Konferensen: Språk- och kunskapsutvecklande undervisning i alla ämnen
      • Teknik i gymnasieskolan
      • Konferensen Läsförståelse
      • Konferensen Förstelärare
      • Konferensen: Hur kan elevers vetenskapliga skrivande utvecklas i gymnasiets svenskkurser?
      • Svensklärare 2017
      • Fortbildning för dig som är gymnasielärare i svenska
      • SETT
    • Boka en föreläsning
  • Min bok
    • Min bok – Läskompetens
Strategier för lärande

Strategier för lärande

Språkutveckling, lässtrategier och undervisning i svenska, retorik och psykologi på gymnasiet

Psykologi 1

(Sidan är under uppbyggnad)

På den här sidan samlar jag blogginlägg som rör kursen Psykologi 1:

”Formativa utmaningar i ämnet psykologi”

”Så lyckas du med fallanalysen”

”Strategier för analys i psykologiämnet”

Åsa Edenfeldt

Share this:

  • Twitter
  • Facebook
  • Google

Gilla

Gilla Laddar...
ska%cc%88rmavbild-2016-09-17-kl-17-07-05
Skärmavbild 2015-09-21 kl. 21.08.05
Skärmavbild 2016-08-04 kl. 11.28.35

Sociala medier

  • Visa @Asaedenfeldts profil på Twitter
  • Visa strategierforlarandes profil på Instagram

Ange din e-postadress för att följa denna blogg och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Kategorier

  • 1:1
  • Actio
  • Adrienne Gear
  • Akademiskt läsande
  • Akademiskt skrivande
  • Arbetsplaner
  • Argumenterande tal
  • Argumenterande text
  • Astrid Roe
  • Ämnesövergripande samarbete
  • Återkoppling
  • Barbro Westlund
  • Carol Dweck
  • Debattartikel
  • Det presentationstekniska hjälpmedlet
  • Digital läsning
  • Digitalt
  • Dramatik
  • Dylan Wiliam
  • Egna texter
  • Engagemang och lust att lära
  • Faktatexter
  • Föreläsningar
  • Flipped Classroom
  • Formativt
  • Gästföreläsare
  • Gästinlägg
  • Google Drive
  • Google Presentation
  • Källanvändning
  • Kollegialt lärande
  • Läsengagemang
  • Läsförståelsemodell
  • Lässtrategier
    • Lässtrategi: Förutspå
    • Lässtrategi: Reda ut
    • Lässtrategi: Sammanfatta
    • Lässtrategi: Ställa frågor
  • Läsundervisning
  • Mall för skrivande
  • Metakognitivt
  • Min bok
  • Mini-whiteboardtavlor
  • Muntlig framställning
  • No hands up
  • Nominaliseringar
  • Om bloggen
  • Ordklasser
  • Partesmodellen
  • Pauline Gibbons
  • Presentation
  • Psykisk ohälsa
  • Psykologi 1
  • Psykologi 2a
  • Reflektion
  • Retorik
  • Retorikövning
  • Retoriska begrepp
  • Romanläsning
  • Sitting drama
  • Självskattningsmall
  • Skrivande
  • Skrivmall
  • Skrivtips
  • Språkövningar
  • Språkhistoria
  • Språkutvecklande
  • Stilfigurer
  • Strategier
  • Styrdokument
  • Svenska 1
  • Svenska 2
  • Svenska 3
  • Svenskläraren
  • Textsamtal
  • Texttyper
  • Topos
  • Uncategorized
  • Universitetet
  • Uppföljning
  • UR
  • Utredande tal
  • Utredande text
  • Wordle

Arkiv

Etiketter

Affektnivå Argumenterande text Avhandling Bedömning Bedömning för lärande Bipolär Borderline Candide Cirkelmodellen Debattartikel Den unge Werthers lidanden Det går an Digital portfölj Doktor Glas Dvärgen Dylan Wiliam Dystopitema Exempelmeningar Exempeltext Fallanalys Fixed mindset Flippat Forskning om läsning Frågetyper Föreläsning Försvarstal Gemensam läsning Genrepedagogik Google Drive Growth mindset Gruppläsning Högläsning Inspelning Kallocain Kamratrespons Konstverk Källarbete Källkritik Kärnmening Lektionsanteckningar Litteraturseminarium Läslärare Läsläxor Maiike Hajer Maria Rasmusson Metatext Modellera Monica Reichenberg Naturlismen Närläsning PM Portfölj Process Publikkontakt Realismen Reciprok undervisning Reflektion Respons Romantiken Skolspråk Skolverket Skrivmall Skumläsning Språken i Norden Språkövning Stationer Sökläsning Talanalys Textbearbetning Textbindning Texttyp Thérèse Raquin UR Utvecklingspsykologi Ämnesövergripande samarbete
  • RSS - Inlägg
  • RSS - Kommentarer

Blogga med WordPress.com.

Avbryt
%d bloggare gillar detta: